SMALL Academy
SMALL vindt het belangrijk contact te houden met opleidingen en doet dat door studenten binnen het vakgebied Marketing en Communicatie les te geven en te begeleiden.
Hogeschool van Rotterdam
Sylvie Verbiest coachte derdejaars studenten en was docent Branding. Recentelijk heeft zij het keuzevak Brainstormen en Creatief Denken ontwikkeld voor de Hogeschool Rotterdam, binnen het domein Commerciële Economie. In deze cursus maken studenten gedurende 8 weken aan de hand van theorie en praktijk kennis met brainstormtechnieken. Ze leren hoe een brainstormsessie is opgebouwd, wat de randvoorwaarden zijn, hoe creativiteit vergroot kan worden en hoe op basis van de uitkomsten van een strategisch advies gegeven kan worden. Meer informatie over de opleiding Commerciële Economie van de Hogeschool Rotterdam vind je hier.
"Het is ontzettend mooi om een keuzevak te geven waar studenten uit allerlei disciplines van de hogeschool zich inschrijven. Voor mij is het werken met toekomstige architecten, app bouwers, marketeers en onderwijzers inspirerend!"
Hogeschool van Amsterdam
Catelijne Rutten heeft voor de Hogeschool van Amsterdam voor het vak Marktonderzoek een educatief interview verzorgd waarin zij studenten uitlegt wat het vak in de praktijk inhoudt. Daarnaast houdt zij flitscolleges over dit onderwerp. Meer informatie over de opleiding Communicatie van de Hogeschool van Amsterdam vind je hier.
"Studenten denken bij marktonderzoek al snel aan een enquête, maar na een gastcollege van iemand uit de praktijk weten ze dat het feitelijk gaat om snappen wat de klantw il en hoe je dat te weten komt; en dat raakt ze."
Universiteit van Amsterdam
Denise Horsthuis heeft gastcolleges gegeven voor masterstudenten Youth and Media van de Universiteit van Amsterdam, waarin zij studenten meeneemt in de mogelijkheden van het werkveld. Tevens laat zij studenten zien wat zij tijdens hun studie al kunnen doen om hun netwerk in het vakgebied uit te bouwen en hun kans op een baan na hun studie te vergroten. Meet informatie over de opleiding Youth and Media aan de Universiteit van Amsterdam vind je hier.
"Om geld bij te verdienen werken studenten bijvoorbeeld in de horeca of in de supermarkt. Ze zijn vaak blij verrast als ze horen dat zij naast hun studie ook studie gerelateerd (vrijwilligers) werk kunnen doen om na hun studie makkelijker en sneller een baan te vinden."